sowa6

Planszogranie środa 14.00 – 15.35 sala 104c

W tym miejscu będą promowane zajęcia PLANSZOGRANIA w czasie których uczniowie grają  w gry planszowe. Jest to świetna alternatywa dla komputera, tableta  i  smartfona, ale przede wszystkim doskonały sposób na spędzanie wolnego czasu w gronie najbliższych.

Gry planszowe oprócz przyjemności dają wiele innych korzyści, uczą:

  • logicznego myślenia – zmuszają do główkowania i szukania najlepszych rozwiązań,
  • matematyki i ekonomii,
  • współpracy,
  • podejmowania decyzji.

Przy grach ćwiczymy koncentrację uwagi, pamięć, wyciszenie się. Zwiększamy swoją samoocenę i motywację do pokonywania trudności.

—————————————————————————————————————————————————————

Abalone – Gra logiczna, wiek , 8+,  ilość graczy: 2

abalone

Dwóch graczy zasiada do sześciokątnej planszy z wgłębieniami, w której umieszcza się po 14 białych kul i 14 czarnych. Gracze na przemian popychają swoje kule tak, aby ostatecznie wypchnąć poza planszę 6 kul przeciwnika. Przepycha się 1,2 lub 3 swoje bile (znajdujące się w jednej linii) do przodu, do tyłu lub na boki, przy czym 2 moje bile mogą popchnąć 1 bilę przeciwnika, 3 moje bile mogą popchnąć do 2 bil przeciwnika.

Choć zasady tej gry są banalne, gra daje wiele satysfakcji.

—————————————————————————————————————————————————————–

7 Cudów świata:Pojedynek – Gra strategiczna, wiek , 10+,  ilość graczy: 2

pojedTo dwuosobowa gra o prostej mechanice, która oferuje graczom bardzo wiele ciekawych wyborów, jednocześnie posiadając kilka dróg wiodących do zwycięstwa. Po skończonej partii ma się ochotę rozpocząć grę od nowa. Rozgrywka trwa około 30 minut, ma proste do opanowania zasady.

—————————————————————————————————————————————————————–

 Jack Pocket -  Gra logiczna, wiek 12+, ilość graczy: 2 

Jest to gra asymetryczna, czyli cele obu graczy są różne.

MrPocketCelem śledczych jest Odkrycie tożsamości Mr. Jacka spośród dziewięciu podejrzanych. Musi to uczynić przed końcem ósmej tury, inaczej poniesie porażkę. Celem Kuby Rozpruwacza jest ukrycie swojej tożsamości w tajemnicy wodząc za nos śledczych tak długo jest to możliwe. Jeśli będzie to robił skutecznie i zdobędzie 6 klepsydr, to zwycięstwo jest jego. Mr. Jack Pocket to gra w której dwie osoby sprawdzą swoje umiejętności blefu, planowania i dedukcji.


Gra logiczna, wiek 8+, ilość graczy: 2mrówki

Największą zaletą gry jest to, że bawi i uczy równocześnie.  Proste zasady,        łatwe do opanowania! Grając w nią ćwiczymy motorykę, spostrzegawczość, prędkość myślenia, pamięć i umiejętność dodawania. Mrówki są zatem bardzo zajmującą grą i sprawdzą się zarówno na imprezach, jak i w gronie rodzinnym.


gejszaGEJSZA 

Gra strategiczna, wiek 10+, ilość graczy: 2

Genialna gra dwuosobowa. Proste zasady. Każdy z graczy ma do wykonania tylko 4 ruchy. Od kolejności, w jakiej wykona je gracz, zależy jego sukces! Celem gry jest zdobycie przychylności gejsz. Każda gejsza oczekuje innego podarunku. Jedna pasjonuje się muzyką, inna zbiera wachlarze, a kolejna zgłębia mądre księgi. Przychylność gejszy zdobędzie ten gracz, który podaruje jej właściwe prezenty.


sliwka

Gra logiczna, wiek 8+, ilość graczy: 3-5

Pomysłowa gra w karty. Do wylosowanego zestawu kart trzeba dobrać odpowiednią strategię. Aby wygrać, należy skompletować punktowane kolekcje owoców. Przy obmyślaniu taktyki okazuje się, że liczba Pi jest bardzo ważna, a śliwka staje się naprawdę szczególnym owocem. To jednak nie wszystko. W grze bierze udział także „pies obronny”, a czasem trafia się również akcja specjalna…


Gra logiczna, wiek 9+, ilość graczy: 2-4

redGra karciana. daje szansę na wysoki poziom zabawy i umysłowej gimnastyki.  Dzięki eliminacyjnemu podejściu powoduje, że gracze nie  spuszczają oka z tego, co się dzieje na stole i praktyczne cały czas są zaangażowani intelektualnie w rozgrywkę. Niemal każda decyzja w tej grze jest kluczowa, gdyż opcje wyboru drastycznie maleją z każdą zagraną kartą. We własnej turze gracz rozważa kilka możliwych własnych zagrań, jak i odpowiedzi, których należy się spodziewać od przeciwników. Z niewielkiej liczby kart na ręce nie można zabezpieczyć się przed wszelkimi ewentualnościami, ale należy podejmować próbę planowania własnych posunięć, dopóki karty na to pozwalają.


Gra logiczna, wiek 7+, ilość graczy: 2-4

Gra polega na pozbyciu się wszystkich kostek z liczbami, wykładrummając na stół sekwencje lub ciągi minimum 3-liczbowe. Najciekawszą możliwością jest ingerencja w już wyłożone kostki – w swojej kolejce możesz je dowolnie przesuwać i modyfikować, byle tylko na koniec nie naruszyć podstawowej zasady (minimum 3 kostki w sekwencji lub ciągu).


Gra logiczna, wiek 9+, ilość graczy: 2

patchwork

Patchwork to metoda szycia, w której łączy się małe kawałki materiału w większą całość, tworząc nowy wzór. W przeszłości wykorzystywano ją, żeby zagospodarować niechciane ścinki i skrawki.

każdy gra ma swoją planszę na której tworzy swoją piękną kołdrę. Nie jest jednak łatwe takie łatwe zadanie. Wymaga wysiłku i czasu, a dostępne kawałki materiału nie zawsze chcą do siebie pasować. trzeba więc wybierać je bardzo uważnie i mieć solidny zapas guzików, który nie tylko pozwoli  zakończyć kołdrę, ale uczyni ją lepszą i ładniejszą od rękodzieł konkurencji.

Gra jest genialna. Ma prostą mechanikę, ale sama wymaga myślenia strategicznego, przewidywania ruchów i swoich i przeciwnika. Każdy błąd może nas sporo kosztować.

 


wyspa-skye

Gra strategiczna, wiek 8+, ilość graczy: 2 -5

Wyspa Skye rozgrywana jest na przestrzeni sześciu rund. W tym czasie gracze zbierają jak najwięcej punktów zwycięstwa, kupując kafelki terenu i  dopasowując je w odpowiedni sposób. Duża część rozgrywki opiera się na zarządzaniu żetonami gotówki, które pozwalają kupować i ustalać cenę za kafle. Te z początkiem rundy ciągniemy trzy i ustawiamy przed zasłonką gdzie skrywamy kasę. Za nią zaś obstawiamy kwoty które chcemy uzyskać od innych graczy (bądź ewentualnie sami zapłacić) za dany teren oraz to, który z nich zostanie usunięty i wróci do puli ogólnej. Następnie odsłaniamy parawan i rozgrywamy fazę zakupów.

Kolejny etap gry to czas na rozbudowanie królestwa o nową powierzchnię. Zebrane kafelki dokładamy wedle własnego uznania, by później móc sprawdzić warunki przyznania punktów zwycięstwa za konkretną rundę. Te mogą być różne – za odpowiednio zbudowane tereny, za ich kształt, za posiadane ikonki zwierząt, budynków czy choćby za konkretne ich zestawy.

Do odniesienia zwycięstwa niezbędne są umiejętności wyboru, przewidywania i dopasowania się do obowiązujących warunków.


rójGra logiczna, wiek 9+, ilość graczy: 2

Celem gry jest otoczenie królowej przeciwnika. Każdy gracz ma 11 płytek przedstawiających 5 różnych owadów. Gracze wykonują swoje ruchy na zmianę. W swoim ruchu mogą albo dołożyć owada do roju, albo przesunąć jedną z wcześniej zagranych płytek.Każda płytka posiada unikalny sposób poruszenia (jak w szachach) naśladujący ruch przedstawionego na niej owada.

Rój jest prawdziwym wyzwaniem dla graczy ceniących sobie intelektualną rozrywkę. Gracze muszą wykazać się umiejętnościami strategicznego planowania, taktycznego myślenia i wyobraźni przestrzennej. Kluczem do zwycięstwa jest sprytne atakowanie królowej przeciwnika i pozostawienie wystarczających odwodów do obrony własnej.


splendorGra ekonomiczna, wiek 10+, ilość graczy: 2-4

„Splendor” to gra elegancka. Jej zasady są proste i łatwe do zapamiętania. Wymaga pogłówkowania, a dostępna ilość akcji, z których żadna nie jest lepsza od pozostałych, sprawia że wybory, jakich musimy dokonywać w trakcie naszych ruchów nie są wcale oczywiste. Rywalizacja o konkretne karty, o arystokratów i dostępne zasoby, powoduje, że mamy w trakcie partii sporo interakcji. Sytuacja jest jednocześnie dynamiczna. Nie wystarczy zaplanować kilku ruchów do przodu i konsekwentnie ich wykonywać bo za każdym razem po zagraniach naszych przeciwników, sytuacja, jaką mamy na stole wymaga ponownej analizy.

Każda rozgrywka jest inna. Są różne drogi dojścia do zwycięstwa, stąd można w nią grać bardzo wiele razy i się nie nudzić.


gen2

Gra logiczna, wiek 10+, ilość graczy: 1-4

Geniusz to gra w której gracze układają kolorowe żetony na sześciokątnej planszy, zbierają punkty, blokują żetony przeciwnika i starają się chronić samych siebie przed zablokowaniem przez innych.

Geniusz to jedna z najlepszych gier logicznych na świecie. Wysoka regrywalność,  niepowtarzalność, brak schematyczności – to jedne z wielu pozytywnych cech tego tytułu. Ale to co zasługuje na największą uwagę, to że przy tej grze można naprawdę dobrze się bawić, a to sprawia że Geniusz jest świetnym pomysłem na intelektualną rozrywkę z rodziną czy ze znajomymi.


 

kodfaraonaGra logiczna, wiek 9+, ilość graczy: 2-5

Gra jest naprawdę świetnym narzędziem edukacyjnym, które przez zabawę z obliczeniami: dodawaniem, odejmowaniem, mnożeniem i dzieleniem, ćwiczy matematyczną wyobraźnię. Pomysł na połączenie kości (k8, k10, k12), planszy, kafelków i klepsydry z matematyką jest genialny w swojej prostocie. Na planszy rozkłada się kafelki z liczbami, które na rewersie mają różne liczby punktów w postaci skarabeuszy. Gracz rzuca 3 kośćmi i stara się wymyślić działanie, łączące 2 lub 3 wartości z kości i dające w wyniku wartość jednego z kafelków na planszy. Na kościach muszą skupić się wszyscy uczestnicy gry, którzy po danym graczu, w ciągu 30 sekund, muszą wymyślić inne działanie, pasujące do wartości z kafelków. Prawidłowa odpowiedź jest nagradzana kafelkiem, który zostaje zastąpiony nowym. Nieprawidłowe działania są karane punktami karnymi. Na końcu wygrywa osoba z największą liczbą skarabeuszy znajdujących się na rewersach zdobytych kafelków.

Gra wymusza liczenie w pamięci, ćwiczy wymyślanie i wykonywanie prostych działań do 90, tabliczkę mnożenia. Jest naprawdę świetnym narzędziem rozwijającym umiejętności matematyczne.


6_bierze_103798_01_galeria

Gra  logiczna, wiek 10+, ilość graczy: 2-10

Celem gry jest zebranie w trakcie rozgrywki jak najmniejszej ilości kart. Najpierw wykłada się na stole cztery losowe karty, które stanowią początek rzędów. Gracze dostają po 10 kart i ich zadaniem jest dokładanie swoich kart do rozpoczętych rzędów. Numerki na kartach wyłożonych na stole mają być uszeregowane rosnąco. Jeżeli dokładana karta będzie szósta z kolei w danym rzędzie – musimy zabrać wszystkie karty na rękę. A za pomocą tej karty rozpoczynamy nowy rząd.

Zasady tej gry są proste, a rozgrywka toczy się szybko i dynamicznie. Trzeba trochę pomyśleć, ale nie trzeba mieć tęgiej głowy i w milczeniu pół godziny dywagować nad kolejnym ruchem. Jest to na tyle atrakcyjne, że zaraz po zakończeniu partii chce się zagrać kolejną, i kolejną.


 albi-gra-logiczna-brainbox-matematyka-b-iext43813108

Gra logiczna,  wiek 7+, ilość graczy: 1-8

Gra ćwiczy koncentrację, spostrzegawczość i pamięć oraz sprawdza i utrwala wiedzę, w tym terminologię, a także pozwala dostrzec obiekty matematyczne w codziennym życiu.

Jej podstawowa zasada, to „sprawdź, ile jesteś w stanie zapamiętać w ciągu 10 sekund”, a  główna przyświecająca grze idea, to „bawmy się razem, uczmy się razem”. Wynik rozgrywki nie zależy od wieku i posiadanej już wiedzy, dlatego gra może być wykorzystana  jako element ćwiczeń rozwijających prowadzonych przez rodziców.


farmer

Gra logiczna,  wiek 7+, ilość graczy: 2-4

Każdy, kto zdecyduje się wziąć udział w grze, staje się hodowcą zwierząt, ale tylko jeden gracz może zostać super farmerem. Na początku rzucając kostkami gracze zdobywają zwierzęta, które coraz szybciej się rozmnażają. Czym więcej ich posiadasz, tym większe masz pole manewru. Wszystkie zwierzęta bowiem można wymieniać na inne, jeśli to wyda się graczowi opłacalne. Na hodowców i ich podopiecznych czekają jednak niebezpieczeństwa w postaci lisa i wilka, które niejednokrotnie zgarniają całe wyhodowane stadko. Żeby się przed nimi uchronić trzeba zdobyć małego i dużego psa, ale nie jest to takie proste, gdyż najpierw trzeba zdobyć troszkę królików, które następnie wymieniamy na owce, a jeszcze potem na świnki, które muszą zrobić miejsce krówce i wtedy dopiero można zdobyć dużego psa, który chroni przed wilkiem. Super farmerem zostaje te gracz, który zapełni całą swoją planszę zwierzakami.

Rewelacyjna gra dla całej rodziny, naprawdę miło spędza się przy niej czas. Wyzwala mnóstwo pozytywnych emocji w trakcie rozgrywki. Bardzo ładne wydanie, świetnie kolorowe ilustracje, mocne wykonanie. Uczy logicznego myślenia i podstaw arytmetyki, uczy jak szacować ryzyko, skierowana do dzieci, ale dorośli też zapewne będą mieli frajdę z gry. No i te dwie masywne kostki z  12 ścianami, warte wzięcia w dłoń i rzucenia.